Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: KUNS101

Lezing Stedelijk Museum Amsterdam: Chagall, Picasso, Mondriaan e.a.

Lezing Stedelijk Museum Amsterdam: Chagall, Picasso, Mondriaan e.a.
Cursuscode: KUNS101

(i.s.m. Bibliotheek Hoogeveen)

Nog meer uit uw museumbezoek halen of gewoon meer willen weten over enkele actuele tentoonstellingen in onze musea? Dat kan, aan de hand van Renske Bakker, docente kunstgeschiedenis en kunstrecensente.

Stedelijk Museum Amsterdam: Chagall, Picasso, Mondriaan e.a., migranten in Parijs  (21 september 2019 t/m 2 februari 2020)
Marc Chagall, Pablo Picasso, Piet Mondriaan en andere bekende en onbekende kunstenaars trekken in de eerste helft van de vorige eeuw naar hét kunstcentrum van de wereld: Parijs. Zij moeten er hun weg vinden in een gepolariseerde samenleving, vol nationalisme, vreemdelingenhaat en antisemitisme. Dit is het verhaal van kunstenaars die moedige beslissingen nemen en in een vreemd land tot uitzonderlijk vernieuwend werk komen.

Ook in het voorjaar van 2020 kunt u lezingen van Renske Bakker verwachten.
De actuele gegevens verschijnen op onze website.

Dinsdag 5 november 2019
1 lezing van 2 uur aanvangstijd 19:30
Prijs: € 9,00
Mw. R (Renske) Bakker
Bij deze lezing kunt u voor meerdere personen tegelijk inschrijven door tijdens de inschrijving in de "Bestellijst" het "Aantal" te verhogen.
19:30 - 21:30
Locatie: Bibliotheek Hoogeveen (klik hier voor de adresgegevens)
R (Renske) Bakker
R (Renske) Bakker
Wie is Renske Bakker? Zij doceert sinds een jaar of zeven kunstgeschiedenis bij verschillende instellingen voor cursusonderwijs. Daarnaast schrijft zij voor de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden als kunst recensente. Ook is zij betrokken bij het platform voor hedendaagse beeldende kunst VHDG en het Grafisch Atelier Friesland. Renske heeft een opleiding in de beeldende kunst en enkele jaren Wijsbegeerte aan de RuG als achtergrond en ontwikkelde zich zo tot een veelzijdig beschouwer van kunst. In haar inleiding komen daarom niet alleen de kunstzinnige aspecten van de meesterwerken aan de orde maar gaat zij ook in op hun maatschappelijke context.