Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: KUNS100

Lezing Groninger Museum: Daan Roosegaarde 'Presence'

Lezing Groninger Museum: Daan Roosegaarde 'Presence'
Cursuscode: KUNS100

(i.s.m. Bibliotheek Hoogeveen)

Nog meer uit uw museumbezoek halen of gewoon meer willen weten over enkele actuele tentoonstellingen in onze musea? Dat kan, aan de hand van Renske Bakker, docente kunstgeschiedenis en kunstrecensente.

Groninger Museum: Daan Roosegaarde 'Presence'  (22 juni 2019 t/m 12 januari 2020)
Klimaatverandering en de wens om de leefbaarheid van ons landschap te verbeteren inspireerden Roosegaarde tot het maken van 'Presence'. Met de sporen, die bezoekers in de installatie achterlaten en die na verloop van tijd verdwijnen en plaatsmaken voor nieuwe patronen, symboliseert Roosegaarde de invloed van onze menselijke aanwezigheid op aarde. Een andere bron van inspiratie is de landschaps- en omgevingskunst uit de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw.

Ook in het voorjaar van 2020 kunt u lezingen van Renske Bakker verwachten.
De actuele gegevens verschijnen op onze website.

Dinsdag 8 oktober 2019
1 lezing van 2 uur aanvangstijd 19:30
Prijs: € 9,00
Mw. R (Renske) Bakker
Bij deze lezing kunt u voor meerdere personen tegelijk inschrijven door tijdens de inschrijving in de "Bestellijst" het "Aantal" te verhogen.
19:30 - 21:30
Locatie: Bibliotheek Hoogeveen (klik hier voor de adresgegevens)
R (Renske) Bakker
R (Renske) Bakker
Wie is Renske Bakker? Zij doceert sinds een jaar of zeven kunstgeschiedenis bij verschillende instellingen voor cursusonderwijs. Daarnaast schrijft zij voor de Leeuwarder Courant en het Dagblad van het Noorden als kunst recensente. Ook is zij betrokken bij het platform voor hedendaagse beeldende kunst VHDG en het Grafisch Atelier Friesland. Renske heeft een opleiding in de beeldende kunst en enkele jaren Wijsbegeerte aan de RuG als achtergrond en ontwikkelde zich zo tot een veelzijdig beschouwer van kunst. In haar inleiding komen daarom niet alleen de kunstzinnige aspecten van de meesterwerken aan de orde maar gaat zij ook in op hun maatschappelijke context.